تبلیغات دیجیتال | معرفی کسب‌ و کارها با انواع تبلیغات دیجیتال

مقدمه ای بر تبلیغات دیجیتال

تبلیغات دیجیتال را تا به حال انجام داده‌اید؟ آیا با انواع آن آشنایی دارید؟ اصلا فایده استفاده از تبلیغات در چیست؟ تبلیغات دیجیتال یکی از مؤثرترین راه‌ها برای کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای برای گسترش دامنه دسترسی، یافتن مشتریان جدید و تنوع بخشیدن به جریان درآمدشان است.

هر شبکه تبلیغاتی نقاط قوت منحصربه‌فرد خود را دارد که اگر می‌خواهید واقعا از سرمایه‌گذاری خود بازدهی داشته باشید، باید بتوانید به بهترین شکل ممکن با آنها بازی کنید. تبلیغات در رشد هر نوع کسب‌وکاری تأثیر مثبتی دارد و به جذب بیشتر مخاطبان کمک شایانی می‌کند.

آریانگاران در این مقاله، دنیای پیچیده تبلیغات دیجیتال را به خوبی به شما نشان می‌دهد تا بتوانید از قدرت آن برای رشد تجارت خود استفاده کنید.

 

تبلیغات دیجیتال چیست؟

تبلیغات دیجیتال به تمام ابزارهای دیجیتالی اشاره دارد که بسیاری از مردم آن را پرداخت برای بازی می‌نامند. شما برای نشان دادن کسب‌وکار خود در کانال‌های آنلاین محبوب از جمله موتورهای جستجو، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها، برنامه‌ها و سایر موارد دیگر هزینه می‌کنید.

زیرشاخه های مارکتینگ رو هم بخون بعد با خیال راحت شروع کن به تبلیغات و بازاریابی

امکان دنبال کردن و ارزیابی بازار هدف از مهمترین آثار تبلیغات دیجیتال است که اثرگذاری هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد و سبب تصمیم‌گیری راحت‌تر و سریع‌تر مخاطبان برای خرید و دریافت خدمات می‌شود.

تبلیغات دیجیتال
تبلیغات دیجیتال

انواع تبلیغات دیجیتال

در تبلیغات معمولا اقداماتی برای اطلاع مشتریان بالقوه از محصولات یا خدمات انجام می‌شود که روش‌های گوناگونی دارد. چهار روش اصلی تبلیغات دیجیتال وجود دارد که شامل جستجو، نمایش، اجتماعی و ویدئو است.

تبلیغات جستجو (Search Advertising)

تبلیغات جستجو به عنوان جستجوی پولی، PPC، بازاریابی موتور جستجو و همچنین تبلیغات متنی نیز شناخته می‌شود. تبلیغات جستجو، تبلیغات متنی هستند که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) می‌بینید. آنها بر اساس آنچه کاربر جستجو کرده است، ظاهر می‌شوند و می‌توانند در بالای نتایج، در پایین و گاهی اوقات در کنار آن مشاهده شوند. می‌توانید تبلیغات جستجو را در گوگل یا بینگ اجرا کنید، اما گوگل بهترین گزینه است.

هدفمندترین و وابسته‌ترین نوع تبلیغات دیجیتال، تبلیغات جستجو است که در ارتقای برند اثر چشمگیری دارد. معمولا درصد بالایی از کاربران برای رسیدن به هدف و نیاز خود در جستجوهایی که انجام می‌دهند فقط روی لینک اول از صفحه نتایج کلیک می‌کنند بنابراین، رقابت سختی برای رسیدن به رتبه اول وجود دارد که با تبلیغات مؤثر و بهینه‌سازی امکان‌پذیر است.

تبلیغات جستجو از انواع تبلیغات دیجیتال
تبلیغات جستجو از انواع تبلیغات دیجیتال

تبلیغات نمایشی (Display Advertising)

تبلیغات نمایشی که به عنوان تبلیغات بنری نیز شناخته می‌شود، تبلیغاتی است که در وب سایت‌ها و برنامه‌ها مشاهده می‌کنید. بر خلاف تبلیغات جستجویی که مبتنی بر متن هستند، این تبلیغات مبتنی بر تصویر هستند و در اشکال و اندازه‌های مختلف ایجاد می‌شوند. شبکه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید تبلیغات نمایشی را که یکی از انواع تبلیغات دیجیتال محسوب می‌شود در آنها اجرا کنید اما، شبکه نمایش گوگل یکی از محبوب‌ترین آنهاست.

متداول‌ترین نوع تبلیغات، تبلیغات نمایشی است که می‌تواند ثابت، تعاملی و یا متحرک باشد. هزینه این نوع تبلیغات معمولا بر اساس کلیک (CPC) یا به ازای هر هزار نمایش (CPM) محاسبه می‌شود. این نوع تبلیغات عمدتا در صفحات داخلی یا صفحه اصلی سایت تبلیغ‌کننده، نشان داده می‌شوند.

تبلیغات نمایشی از انواع تبلیغات دیجیتال
تبلیغات نمایشی از انواع تبلیغات دیجیتال

تبلیغات رسانه های اجتماعی (Social Media Advertising)

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی به تبلیغات در پلتفرم‌های محبوب مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، تیک تاک و موارد دیگر اشاره دارد. همانند تبلیغات نمایشی این دسته از تبلیغات دیجیتال در قالب‌ها و مکان‌های بسیاری ارائه می‌شوند و از طیف وسیعی از خلاقیت‌ها، از تصاویر و ویدئو گرفته تا تجربه‌های فراگیر در موبایل پشتیبانی می‌کنند. از بین انواع مختلف تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، فیس بوک همه کاره‌ترین پلتفرم برای کسب‌وکارها است و محبوبیت خاصی بین مخاطبان دارد.

این نوع از تبلیغات دیجیتال گزینه خوبی برای تبلیغات به جهت دارا بودن تعداد بالای کاربر و همچنین سهولت در هدف قرار دادن مخاطبان خاص است. افزایش آگاهی از برند و جذب مخاطب با هزینه پایین از استراتژی‌های این نوع تبلیغات است که ارتباط مستقیم کاربران صفحه با موضوع تبلیغ را به دنبال دارد.

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی از انواع تبلیغات دیجیتال
تبلیغات رسانه‌های اجتماعی از انواع تبلیغات دیجیتال

تبلیغات ویدئویی (Video Advertising)

دنیای پخش ویدئو و OTT می‌تواند بسیار پیچیده باشد اما بیشترین تأثیر را در جذب مخاطب دارد. شبکه‌های اجتماعی و نمایشی از تبلیغات ویدئویی پشتیبانی می‌کنند و امروزه تبلیغات ویدئویی از بهترین انواع تبلیغات دیجیتال به شمار می‌رود.

تبلیغات ویدئویی پیش‌نمایشی (Pre-Roll)، جایزه‌ای (Rewarded)، بینابینی (Interstitial) و همچنین همسان (Native) از مهمترین انواع تبلیغات ویدئویی هستند. یوتیوب یک کانال ویدئویی ارائه می‌دهد و تبلیغات در آن شامل ویدئوهایی است که قبل، بعد و در حین انجام عمل را پخش می‌کند و همین سبب شده است تا یکی از محبوب‌ترین رسانه‌ها در بین مردم باشد. همراهی دو عنصر صوت و تصویر در این نوع تبلیغات در جذب مخاطب از تأثیر بسزایی برخوردار است.

تبلیغات ویدئویی از انواع تبلیغات دیجیتال
تبلیغات ویدئویی از انواع تبلیغات دیجیتال

مزایای تبلیغات دیجیتال

این شکل از تبلیغات بسیار متفاوت از شکل سنتی آن است و مزایایی نیز نسبت به آن دارد. تبلیغات دیجیتال بسیار مقرون به صرفه است، اولا به این دلیل که پرداخت به ازای هر کلیک است (یا بسته به پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید، می‌تواند پرداخت به ازای نمایش، پرداخت به ازای هر بازدید ویدئو و غیره باشد) که شما فقط آن را پرداخت می‌کنید.

با توجه به این موضوع که حدود نیمی از جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند و معمولا نیازهای خود را از این طریق برطرف می‌کنند از جمله خرید محصولات مختلف و … بنابراین تبلیغات دیجیتال نقش کلیدی دارد و این در واقع بهره‌وری از پتانسیل دنیای دیجیتال است.

هدف‌گیری در حالت سنتی تبلیغات وجود ندارد یا بسیار ضعیف است اما با استفاده از تبلیغات دیجیتال می‌توان وسط خال را هدف قرار داد، در واقع می‌توان گفت که امکان هدف‌گیری دقیق‌تر با استفاده از تبلیغات وجود دارد.

استفاده از داده‌ها برای بهبود امور از دیگر مزایای تبلیغات دیجیتال است که می‌تواند بیشترین دستاورد ممکن را برای صاحبان کسب‌وکارها به ارمغان آورد. موارد گفته شده مزایای کلی تبلیغات بود و اما مزایای تبلیغات به تفکیک انواع آن را در ادامه شرح می‌دهیم.

از فروشگاه آریانگاران دیدن کردی؟ یه سر بزن ضرر نمی‌کنی

مزایای تبلیغات جستجو

قصد خرید در موتورهای جستجو بالاترین میزان را دارد و از آن جایی که شما کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهید، تبلیغات شما می‌تواند برای افرادی که دقیقا آنچه را که شما ارائه می‌دهید، جستجو کنند ظاهر شود. در واقع 89 درصد از سفرهای خرید با یک موتور جستجو شروع می‌شود و برای پرس‌وجوهایی با هدف تجاری، 65 درصد از کلیک‌ها به تبلیغات پولی اختصاص می‌یابد.

مزایای تبلیغات دیجیتال
مزایای تبلیغات دیجیتال

مزایای تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی که یکی از انواع تبلیغات دیجیتال است باعث ایجاد آگاهی از برند می‌شود که هدف اصلی 89 درصد از بازاریابان است. اما چرا؟ این نوع تبلیغات به موفقیت هر کمپین بازاریابی از جمله تبلیغات جستجوی شما کمک می‌کند. در واقع یک مطالعه نشان داد که حدود 27 درصد از مصرف‌کنندگان پس از دیدن تبلیغات نمایشی یک کسب‌وکار، جستجوی آن را انجام می‌دهند و زمانی که کاربران جستجوی مربوط به یک تبلیغ نمایشی را انجام می‌دهند سبب افزایش حدود 59 درصد در نرخ تبدیل می‌شود.

ما هنوز در مورد هدف‌گذاری مجدد با این نوع تبلیغات صحبت نکرده‌ایم! 92 درصد از متخصصان بازاریابی می‌گویند که هدف‌گذاری مجدد با تبلیغات نمایشی در همان سطح یا سطحی بالاتر با قابلیت درک و جذب بیشتر مخاطبان بسیار بهتر از بازاریابی جستجو است. در واقع در این حالت مخاطبان قبلی که از سایت شما دیدن کرده‌اند به مشتریان بالقوه تبدیل می‌شوند.

مزایای تبلیغات رسانه های اجتماعی

در حالی که قصد خرید در موتورهای جستجو بالاترین میزان است، شما نباید فقط افراد مخاطب خود را با قصد خرید هدف قرار دهید. همانطور که می‌دانید رسانه‌های اجتماعی، جایی است که قصد درگیر شدن و کشف نکات جالب و سایر موارد برای مخاطبان وجود دارد.

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی همچون تبلیغات نمایشی به دلیل گستردگی شبکه‌های اجتماعی و قابلیت‌های طراحی خلاقانه آن‌ها، آگاهی از برند را ایجاد می‌کنند. این نوع رسانه‌ها همچنین دارای حداقل اختلال هستند، زیرا به خوبی با فیدهای کاربران ترکیب می‌شوند و می‌توان آنها را لایک کرد، به اشتراک گذاشت و در مورد آنها نظر داد.

نکته مهم این است که از آنجایی که کاربران اطلاعات دقیقی درباره خود در پلتفرم‌ها به اشتراک می‌گذارند، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی امکان هدف‌گیری دقیق را فراهم می‌کنند. این نوع از تبلیغات دیجیتال باعث می‌شود که تبلیغات اجتماعی به بهترین انگیزه برای جذب بیشتر و انگیزشی مخاطبان تبدیل شوند. این نوع تبلیغات به شما این امکان را می‌دهند که وقتی کاربران آماده اقدام هستند، در مقابل آنها قرار بگیرید.

به عنوان مثال و طبق تحقیقات انجام شده می‌توان گفت که یک کاربر فیس بوک به طور متوسط روی 12 تبلیغ در ماه کلیک می‌کند که این می‌تواند برای هر نوع کسب‌وکاری که دارای تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی است مفید واقع شود. رسانه‌های اجتماعی دومین کانال محبوب برای تحقیقات برند آنلاین هستند.

مزیت تبلیغات دیجیتال
مزیت تبلیغات دیجیتال

مزایای تبلیغات ویدئویی

همه ما می‌دانیم که محتوای ویدئویی بسیار قدرت دارد. این دسته از تبلیغات دیجیتال می‌تواند از طریق داستان‌سرایی خلاقانه و جذاب، نیاز مشتری را برانگیزد. در تبلیغات ویدئویی آگاهی نسبت به یک محصول یا خدمات برای مخاطب نشان داده می‌شود و پیشنهادات پیچیده و مختلف را ساده و شفاف بیان می‌کند و همچنین احساسات مثبت مشتری را به برند شما ایجاد می‌کند.

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است و طرفداران خاص خود را دارد به گونه‌ای که 88 درصد از مردم می‌گویند که با تماشای ویدئوی یک برند متقاعد شده‌اند که یک محصول را بخرند و یا از خدمات آنها بهره بگیرند و این معجزه تبلیغات در رسانه بزرگ جهان است.

اگر برات مهمه محتوای ویدیویت توی گوگل دیده شه باید بلد باشی روی سئو ویدیو کار کنی، الکی نیستااا

نکات مهم در تبلیغات دیجیتال

هر پلتفرم تبلیغات دیجیتال کمی متفاوت است، بنابراین در اینجا بهترین نکات تبلیغات به تفکیک کانال تبلیغاتی آورده شده است.

نکات تبلیغات جستجو

اگر در تبلیغات جستجو تازه کار هستید یا می‌خواهید اصول اولیه را دنبال کنید، اینها موارد اصلی هستند که باید به آن توجه کنید.

نحوه کار گوگل ادز را بدانید: وقتی این را درک کردید، می‌توانید با استراتژی و ساختار حساب خود تصمیمات بهتری بگیرید.

نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی را بیاموزید: تبلیغات جستجو بر اساس کلمات کلیدی است، کلماتی که افراد در گوگل تایپ می‌کنند.

بهترین شیوه‌های تبلیغات جستجوی واکنشگرا را پیاده‌سازی کنید: دیگر چیزی به نام تبلیغات جستجوی معمولی وجود ندارد. نوع پیش فرض تبلیغات جستجو، RSA‌ها هستند بنابراین باید بدانید که چگونه کار می‌کنند.

اگر در استراتژی تبلیغات جستجوی خود کمی جلوتر رفته‌اید، در اینجا چند نکته پیشرفته‌تر وجود دارد:

  1. تفاوت های ظریف امتیاز کیفیت را درک کنید

حفظ امتیاز کیفیت بالا مهم است زیرا گوگل به تبلیغات با کیفیت بالا و موقعیت‌های بالاتر و CPC پایین‌تر پاداش می‌دهد. شما می‌توانید این کار را با بالا نگه داشتن نرخ کلیک خود انجام دهید. تراز کردن دقیق تبلیغات، صفحات فرود و کلمات کلیدی خود و همچنین بهینه‌سازی تجربه کاربری صفحه فرود می‌تواند بیشترین تأثیر را اعمال کند و جذب مخاطبان را افزایش دهد.

  1. گروه های تبلیغاتی خود را قالب بندی کنید

روشی که کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی خود را سازماندهی می‌کنید، بر میزان آسانی برای مدیریت حساب خود و تأثیرگذاری تبلیغات شما اثر می‌گذارد و همچنین می‌تواند در کاهش هزینه‌ها نیز نقش داشته باشد. می‌توانید کمپین‌ها یا شرکت خود را بر اساس آنچه که برای شما بهترین است، سازماندهی کنید مانند انواع محصولات یا خدماتی که تبلیغ می‌کنید یا بر اساس موقعیت جغرافیایی. آنچه مهمتر است این است که گروه‌های تبلیغاتی در آن کمپین‌ها یا شرکت‌ها بر اساس موضوع گروه‌بندی شوند.

این به این دلیل است که شما فقط می‌توانید یک صفحه فرود برای هر گروه تبلیغاتی داشته باشید، بنابراین این اطمینان حاصل می‌کند که تبلیغات و صفحات فرود شما بسیار مرتبط با کلمات کلیدی مورد نظر شما هستند (برای بالا نگه داشتن امتیاز کیفیت شما).

  1. سرسخت شوید

چیزی که تبلیغات جستجو را بسیار مؤثر می‌کند، همان چیزی است که آن را بسیار رقابتی می‌کند، بنابراین برای برنده شدن در آن باید حضور فعال داشته باشید! از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی رقبا برای یافتن سایر کلمات کلیدی که بر روی آنها پیشنهاد می‌دهند، استفاده کنید. برخی از کلمات کلیدی را می‌توانید با پیشنهادات بهتر هدف قرار دهید. چناچه احساس کردید که برای سایرین امکان دارد پیشنهاد شما چندان قوی نباشد، از برنامه‌های افزودنی و کپی آگهی خاص و گیرا برای بهبود جذابیت کلیک خود استفاده کنید.

همواره ظاهر عالی و کلمات اشتیاق ‌بر‌انگیز با تبلیغاتی مؤثر و استفاده مناسب از کلمات کلیدی می‌توانند سبب افزایش فروش شوند. چیزی که نباید از آن غافل باشید، نقاط ضعف است که برای رفع آن می‌توانید از کلیدواژه‌هایی که بقیه روی آنها تمرکز نمی‌کنند به نفع خود و برای افزایش کلیک استفاده کنید.

  1. یک خبره کلمات کلیدی باشید

در قلب یک کمپین تبلیغاتی موفق گوگل، کلمات کلیدی مناسب قرار دارند. اما این کافی نیست که فقط جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید، باید لیستی از کلمات مرتبط را در گروه تبلیغاتی خود وارد کنید و در طول زمان به بهترین نحو از آنها استفاده کنید. شما باید به طور منظم لیست کلمات کلیدی را آپدیت کنید و به دنبال کلمات کلیدی جدید برای هدف‌گیری باشید.

  1. کمپین‌ها یا شرکت‌های خود را به اندازه کافی تأمین کنید

اگر بودجه بسیار کمی دارید، راه‌های زیادی برای صرفه‌جویی در هزینه در تبلیغات Google وجود دارد که با پایبندی به منافع و ارزش‌های برند خود می‌توانید مجموعه کلیدواژه‌ای را که فکر می‌کنید بهترین عملکرد را دارد انتخاب کنید و تمام بودجه خود را به آن گروه اختصاص دهید.

نکات مهم در تبلیغات دیجیتال
نکات مهم در تبلیغات دیجیتال

نکات تبلیغات نمایشی

در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تبلیغات نمایشی خود را به ستاره‌های بیننده و آگاهی‌بخش تبدیل کنید. در مورد اندازه‌ها، مشخصات و تنظیمات، اطلاعات کسب کنید.

خود را با بهترین روش طراحی و ایده‌های خلاقانه مسلح کنید: شما مانند تبلیغات جستجو فقط با متن آبی سروکار ندارید. باید در تبلیغات نمایشی، اطلاعات و بهترین شیوه‌های طراحی خلاقانه را در اختیار داشته باشید تا بتوایند در جذب مخاطب موفق عمل کنید.

با هدف‌گذاری مخاطب دوست شوید: در حالی که تبلیغات جستجو مبتنی بر کلمات کلیدی هستند، تبلیغات نمایشی مبتنی بر مخاطب هستند. شما باید همه گزینه‌های مخاطب را بدانید تا بتوایند با عملکرد مناسب تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید.

نکات تبلیغات دیجیتال
نکات تبلیغات دیجیتال

نکات تبلیغات رسانه های اجتماعی

در این حالت باید کمپین‌های خود را بر اساس هدف سازماندهی کنید که این می‌تواند دنیایی از تفاوت در نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه شما ایجاد کند. در واقع در این حالت علاوه بر آنچه که برای شما ارزشمند است، باید سعی کنید تا مهمترین ارزش برای مشتریان احتمالی خود را در نظر بگیرید و از این طریق هدف آنان را به هدف خود پیوند دهید.

درک اینکه افراد شما چه کسانی هستند و چگونه می‌توانید خواسته‌های آنها را القا کنید، کلید پیروزی در شبکه‌های اجتماعی است. پس باید خلاق باشید و هوشمندانه عمل کنید.

نکات تبلیغات ویدئویی

ابتدا باید نحوه ایجاد محتوای ویدئویی با بودجه را بیاموزید. ویدئو قدرتمند است و تأثیر چشمگیری در جذب مخاطب دارد و این نحوه ساخت آن بر اساس بودجه است که باید با خلاقیت و هوش، فوق‌العاده به نظر برسد تا چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود کند. در ساخت هر ویدئویی 5 ثانیه اول از اهمیت خاصی در جذب مخاطب و معرفی برند و خدمات و محصولات آن دارد که باید در متقاعد ساختن کاربر اثرگذار باشد.

تبلیغات دیجیتال
تبلیغات دیجیتال

جمع بندی

تبلیغات دیجیتال خواه جستجو، نمایشی، اجتماعی یا ویدئویی باشد، همه کانال‌های تبلیغاتی می‌توانند در تیم تبلیغات دیجیتال شما جایگاهی داشته باشند به شرطی که بدانید چگونه با نقاط قوت هر یک بازی کنید و از آنها به نفع خود و پیشبرد اهدافتان استفاده کنید. امیدواریم این مقاله به شما درک درستی از این نقاط قوت داده باشد تا بتوانید هر آگهی را در یک دستگاه به تولید‌کننده سرنخ، فروش و بازگشت سرمایه برای کسب‌وکار خود بدل کنید.

3.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دامنه hezardokan.com به فروش می‌رسد 🙂

هزاردکان، پرفکت برای سایت فروشگاهی و مارکت پلیس

دامنه khoshkhoshon.ir به فروش می‌رسد 🙂

خوش خوشون، پرفکت برای سایت تبلیغاتی، تخفیف و …

دامنه yetamas.com به فروش می‌رسد 🙂

یه‌تماس، پرفکت برای سایت های خدماتی و مشاوره و …

دامنه زیبای startu.ir به فروش می‌رسد 🙂

استارتو، پرفکت برای سایت های تکنولوژی، خبری، کسب و کار،  و …

دامنه زیبای ghandil.com به فروش می‌رسد 🙂

قندیل، پرفکت برای سایت خدماتی، گردشگری و …

جدیدترین مقالات آریانگاران

اینجا برای تبلیغات شما است

شماره هماهنگی: 09360589298

فهرست