این روزها افراد زیادی در گوش هم در مورد بازار کار پتینه کاری روی دیوار صحبت می‌کنند. قیمت پتینه کاری روی دیوار و میزان درآمد ماهیانه یک هنرمند پتینه در ایران به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که فقط یکی از آن‌ها مهارت و تخصص است.

در این مقاله به طور کامل در مورد راه‌های یادگیری پتینه و جذب پروژه و کسب درآمد از پتینه برایتان صحبت خواهیم کرد. در پایان این مقاله قادر خواهید بود که بازار کار پتینه کاری در ایران را به خوبی تحلیل کنید و با توجه به شرایط بازار برای خود پروژه‌های جدید پتینه بگیرید و درآمدهای بالا از هنر خود کسب کنید.

با ما در آریانگاران همراه باشید.

بازارکار پتینه روی دیوار
بازارکار پتینه روی دیوار

تنوع در بازار کار پتینه کاری

باز سوال مطرح می‌شود که هنر پتینه را در کجا و برای چه هدفی می‌توان پیاده‌سازی کرد؟ همانطور که می‌دانید پتینه یک هنر و روش برای دیزاین داخلی یا طراحی داخلی است. اگرچه این سبک را بیشتر طراحی روی دیوار می‌شناسند اما مرزهای کاربرد آن مقداری جابه جا شده است. شما در پایان آموزش پتینه می‌توانید جذب بازار کار پتینه شوید، از جمله:

  • طراحی فضاهای داخلی لابی و فضاهای عمومی هتل، رستوران و …
  • طراحی دیوار و سقف فضاهای اداری مانند مدرسه، آموزشگاه و…
  • طراحی دیوار و سقف فضاهای مسکونی مانند پذیرایی، نشیمن، راه‌پله و …
  • مرمت آثار باستانی و محافظت از ساختمان‌ها در برابر سایش و اکسیداسیون
  • پتینه کاری روی چرم و متریال‌های مختلف
  • طراحی و ساخت تابلو پتینه و فروش آن
  • ماکت سازی
  • و …

هزینه آموزش پتینه کاری

یکی از پرانتزهای مهم که همین جا باید به آن بپردازیم، هزینه آموزش پتینه پیش از ورود به بازار کار است. این هزینه کاملا وابسته به نوع تکنیک‌ها و عمق یادگیری هنر پتینه دارد. اگر وارد این حوزه هنری و کاری شده باشید، متوجه شده‌اید که محدودیتی از بابت تکنیک و ابزارآلات ندارد.

یادگیری تکنیک های پولساز پتینه کاری
یادگیری تکنیک های پولساز پتینه کاری

برای یادگیری پتینه پیش از ورود به بازار کار پتینه‌کاری، بهترین راه تهیه پکیج و دوره آموزشی پتینه به همراه تمرین عملی است. ویژگی‌های یک پکیج آموزشی خوب پتینه کاری:

  • معرفی ابزارهای ضروری و جدید حرفه پتینه کاری
  • معرفی مواد و متریال و مصالح مورد نیاز یک استاد پتینه کاری
  • اجرای عملی تکنیک‌های جدید و پرطرفدار بازار کار پتینه کاری
  • برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با هنرجویان پتینه
  • ارائه قیمت مناسب در مقایسه با حجم ارائه اطلاعات داخل پکیج
  • پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان

راستی در آریانگاران همیشه می‌توانید پکیج آموزشی پتینه‌کاری را با تخفیف مناسب خریداری کنید.

درآمد پتینه کاری در ایران چقدر است؟

بازار کار پتینه کاری در ایران جدیدا با یک رشد صعودی همراه بوده است. به طوریکه به وضوح می‌توان متوجه شد که افراد مختلف این سبک از دکوراسیون داخلی را برای فضاهای مختلف زندگی و کار خود انتخاب می‌کنند. به خاطر همین موضوع افراد زیادی نیز به تهیه پکیج آموزشی پتینه روی آورده‌اند که بتوانند بخشی از بازار کار هنر پتینه را نصیب خود کنند.

به طور متوسط یک استاد پتینه کار در حال شروع و گرفتن پروژه می‌تواند درآمدی معادل 8 الی 12 میلیون تومان در ماه را داشته باشد. این رقم به مرور زمان و با اخذ مهارت و داشتن نمونه کار قطعا خیلی بیشتر خواهد شد. البته چند فاکتور مهم در زمان برآورد درآمد پتینه کاری را حتما در نظر داشته باشید:

حجم پروژه پتینه کاری چقدر است؟ قطعا متراژ بالا دستمزد نهایی بیشتری برای شما به دنبال دارد. شما می‌توانید در یک پروژه به اندازه 5 پروژه کسب درآمد کنید. برای همین خوب است که اگر به دنبال پروژه‌های بزرگ و انجام کارهای تیمی سنگین باشید.

لوکیشن و موقعیت پروژه کجا است؟ بازارکار پتینه در تهران و مشهد یا اصفهان و شیراز بهتر از دیگر شهرها است. در شهرهای بزرگ امکان پروژه گرفتن بیشتری دارید. بماند که موقعیت پروژه در قسمت‌های مختلف شهر نیز باز رنج حقوقی پتینه متفاوتی برای شما به دنبال دارد. قطعا یک پروژه پتینه در شمال تهران درآمد بیشتری نسبت به دیگر نقاط دارد.

درآمد پتینه کاری در جهان

هنر پتینه در کشورهای مختلف رواج دارد و طرفداران خود را دارد. محبوبیت این هنر را به وضوح می‌توان در فیلم و سریال‌های خارجی دید. در کشوری مانند آمریکا یک پتینه کار سطح متوسط می‌تواند حدود 10 دلار در ساعت درآمد داشته باشید. با مهارت بیشتر حتی می‌توانید بیشتر از دو برابر این درآمد را نیز داشته باشید. همین رقم برای یک فرد مبتدی و برای شروع در داخل کشور خودمان پروژه‌ای 4 الی 10 میلیون تومان است.

نکته: می‌دانستید اگر پکیج آموزشی پتینه‌کاری تهیه کنید، با گرفتن اولین پروژه تمامی هزینه‌ی آن به شما برخواهد گشت؟

درآمدزایی از گلدوزی
درآمدزایی از گلدوزی

بازار کار پتینه کاری در ترکیه

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، باز هم به شما پیشنهاد می‌کنیم یک پکیج آموزشی خوب پتینه از آریانگاران تهیه کنید، سپس از مهارت و تخصص خود در ترکیه کسب درآمد کنید. متوسط درآمد پتینه در ترکیه مقداری از ایران بیشتر است.

بازار کار پتینه کاری در آلمان

از دیگر مقاصد پرطرفدار برای درآمدزایی از پتینه کاری روی دیوار و سقف می‌توان به کشور آلمان اشاره کرد. بازارکار پتینه‌کاری در آلمان رونق زیادی دارد و درآمد به مراتب بالاتری از ایران می‌توانید در این کشور داشته باشید.

درآمد پتینه کاری در کانادا

کانادا جزو کشورهای گران‌قیمت است. برای هنر دست و طراحی داخلی نیز تعرفه‌های بالایی را پرداخت خواهند کرد. اگر ساکن کانادا هستید و یا قصد مهاجرت به این کشور را دارید، باز به شما توصیه می‌کنیم که ابتدا یک پکیج خوب از فروشگاه‌های معتبر پکیج و دوره آموزشی تهیه کنید، سپس تکنیک‌ها و پروژه‌های خود را اجرا و از آن کسب درآمد کنید. در کانادا می‌توانید ماهیانه بیش از 12 هزار دلار در سال درآمد داشته باشید.

درآمد پتینه کاری در عمان

عمان نیز این روزها به یکی از مقاصد اصلی درآمدزایی از پتینه‌کاری تبدیل شده است. درآمد یک متخصص و کارشناس پتینه در عمان حدود 550 تا 600 ریال عمان گزارش شده است. اگرچه رنج نهایی درآمد را خود شما با میزان تخصص و عمق اجرای خود مشخص خواهید کرد.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله دیدیم، بازار کار پتینه کاری در ایران و دیگر کشورهای جهان در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است. اگر به هنر پتینه کاری و دکوراسیون داخلی با این سبک علاقه دارید، کافی است تکنتیک‌های جدید و ابزارهای باکیفیت و ضروری را بشناسید و هرچه زودتر وارد بازار کار پتینه شوید. اگر به دنبال آموزش هستید، ما تعدادی از بهترین پکیج‌های آموزشی بازار را برای شما با تخفیف مناسب در فروشگاه آریانگاران تهیه کرده‌ایم.

پتینه کاری روی تابلو
پتینه کاری روی تابلو

یادتان بماند که هرچه نمونه کار شما بیشتر و کیفیت اجرای بهتری داشته باشید، درآمد بیشتری نیز از هنر پتینه کاری روی دیوار و سقف خواهید داشت.

برایمان بنویسید آیا استاد کار پتینه هستید و به نظر شما چقدر درآمد می‌توان از بازارکار پتینه کاری داشت؟

5/5 - (3 امتیاز)

7 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • شایان رسولی
    مهر 5, 1402 11:08 ق.ظ

    ممنون از مقاله خوبتون پس میشه به درامد پتینه کار امیدوار بود؟

    پاسخ
    • نگار خورنگ
      نگار خورنگ
      مهر 6, 1402 0:08 ق.ظ

      سلام و ادب، بله پتینه کاری بازار کار خوبی دارد و البته که درآمد بالا به میزان مهارت و تسلط شما برمیگردد. امید که موفق باشید.

      پاسخ
  • سهیل نوری
    مهر 12, 1402 7:29 ب.ظ

    سلام شغل من پتینه کاری هست و به جرات میتونم بگم که بازارکار خوبی داره. اگه بتونین مشتری خودتون رو پیدا کنین درآمد زیادی هم پیدا میکنین فقط اجرای خوبی باید داشته باشین

    پاسخ
  • من در شغل پتینه کاری مشغول هستم شهرهای بزرگ بهتره تو شهرهای کوچک زیاد استقبال نمیشه

    پاسخ
  • رضا جبینی
    آبان 23, 1402 11:30 ق.ظ

    سلام ماهی چقدر درآمد داره پتینه کاری مثلا حداقل و حداکثر؟

    پاسخ
  • سلام من یه خانم بیمار سرطانی هستم برای تقویت روحیم و حال خوبم این کارو می‌خوام شروع کنم پکیجو تهیه کردم دارم میبینم وبرای ادامه درمانم احتیاج به درآمدش دارم میتونم بپرسم باید چی کار کنم که به درآمد برسم ؟

    پاسخ
    • نگار خورنگ
      نگار خورنگ
      بهمن 16, 1402 4:08 ب.ظ

      سلام بر تو الهام جان، ضمن آرزوی بهبودی برای شما، بعد از آموزش با گرفتن پروژه‌های سبک، تبلیغ در پیج کاری و همکاری با دیزاینرها می‌تونین به درآمد هم برسین.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دامنه hezardokan.com به فروش می‌رسد 🙂

هزاردکان، پرفکت برای سایت فروشگاهی و مارکت پلیس

دامنه khoshkhoshon.ir به فروش می‌رسد 🙂

خوش خوشون، پرفکت برای سایت تبلیغاتی، تخفیف و …

دامنه yetamas.com به فروش می‌رسد 🙂

یه‌تماس، پرفکت برای سایت های خدماتی و مشاوره و …

دامنه زیبای startu.ir به فروش می‌رسد 🙂

استارتو، پرفکت برای سایت های تکنولوژی، خبری، کسب و کار،  و …

دامنه زیبای ghandil.com به فروش می‌رسد 🙂

قندیل، پرفکت برای سایت خدماتی، گردشگری و …

جدیدترین مقالات آریانگاران

اینجا برای تبلیغات شما است

شماره هماهنگی: 09360589298

فهرست