خبر جدید تغییر نمایش جستجوی گوگل تصمیمی یهویی در google I/O | مه 2023

مقدمه ای بر تغییر نمایش جستجوی گوگل 2023

برگزاری جلسه گوگل آی او google I/O در سال 2023 با این پیش‌بینی همراه بود که گوگل بخواهد یک سری ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در نتایج گوگل را اعلام کند. اما چیزی که در پایان این جلسه دستگیر گزارشگران شده این است که گوگل می‌خواهد موتور جستجوی خود را “تصویری”، “مختصر”، شخصی سازی شده” و “انسانی” تر کند. یعنی تغییر نمایش جستجوی گوگل.

گوگل آی او یا google I/O یک کنفرانس رسمی است که توسعه دهندگان گوگل در آن حضور دارند. یعنی همه اعضای توسعه دهنده گوگل در این کنفرانس شرکت می‌کنند. امکانات و ویژگی‌های جدید موتور جستجوی گوگل در این کنفرانس به اطلاع توسعه‌دهندگان خواهد رسید. از سال 2008 این کنفرانس در حال برگزاری و اکنون در سال 2023 نیز برگزار شده و همه منتظر ایما و اشاره‌های درز کرده به بیرون از این جلسه هستند.

تغییر نمایش جستجوی گوگل
تغییر نمایش جستجوی گوگل

ما هم در آریانگاران کمین کرده‌ایم. دیدیم که بله، امکان دارد در آینده‌ای نزدیک شاهد یک صفحه نتایج گوگل متفاوت با لیست 10 تایی از لینک‌های برتر امروز باشیم. او مای گاد. تغییر نمایش جستجوی گوگل یعنی چه؟ چه اتفاقی قرار است بیفتد؟

دور شدن از ده پیوند آبی

منظور ما از ده پیوند آبی لیست 10 نتیجه‌ای است که گوگل برای هر جستجو به کاربر نمایش می‌دهد. گوگل اعلام کرده که قصد دارد از فهرست بندی وب‌سایت‌ها به شکل کلاسیک فاصله می‌گیرد و آن را برای جستجوگران جوان بهینه‌تر خواهد کرد. در واقع در نمایش جستجوی جدید گوگل، هدف این است که جذابیت بیشتری برای کاربران نمایش داده شود.

در زمان جستجو، صحبت کنید

گوگل مکانی را به نتایج خود اضافه خواهد کرد که کاربر در آنجا می‌تواند با موتور جستجوی گوگل صحبت کند. آیا نام آن را گوگل بارد خواهد نامید یا ماگی؟ این مشخص نیست این را ساندار پیچای (از اعضای کنفرانس گوگل) در زمان سخنرانی مشخص خواهد کرد.

پروژه ماگی

یک تیم 160 نفره از کارمندان گوگل در حال کار کردن شبانه روزی روی پروژه ماگی هستند. به موجب این پروژه، کاربران می‌توانند تراکنش‌هایی مانند خرید کفش، رزرو پرواز و … را در آن انجام دهند. تغییراتی که به جستجوگران این اجازه را می‌دهد تا به سوالاتی مربوط به کدگذاری نرم افزار و نوشتن کد بر اساس درخواست کاربر پاسخ دهند.

به طور کلی موتور جستجوی جدید، نتایجی به مراتب شخصی‌تر از سرویس فعلی شرکت به کاربران ارائه می‌دهد. البته این موتور جستجو در مراحل اولیه خود است و هیچ جدول زمانی مشخص برای انتشار آن وجود ندارد.

یعنی گوگل می‌خواهد به سوالاتی پاسخ دهد که نتایج سنتی موجود نمی‌توانند به آسانی به آن پاسخ دهند.

پس موتور جستجوی جدید گوگل به دنبال پیش‌بینی نیاز کاربران است. اینها نشان از جاه طلبی گوگل برای تجسم مجدد تجربه جستجو را نشان می‌دهد.

شاید هم گوگل پست‌های فروم‌های آنلاین را نشان دهد تا بر اساس داده‌های ساختاری پرسش و پاسخ، مصرف محتوا را برای افراد آسان تر کند.

اینها به خاطر محتوای معتمد است – TRUSTWORTHINESS

چرا ما اهمیت می دهیم؟

تغییرات نتایج موتور جستجوی گوگل برای تمام دارندگان وبسایت و کسب و کارهای فعال در بستر اینترنت اهمیت دارد واتفاقا اهمیت آن اصلا کم نیست. گوگل با هر جستجو، حجم زیادی ترافیک را روانه صفحه اول و سایت‌های مختلف می‌کند. اگر موتور جستجوی گوگل از حالت کلاسیک نمایش ده لینک آبی فاصله بگیرد، احتمالا این ترافیک و توزیع آن نیز عوض خواهد شد.

این اخبار ادامه دارد…

ما هر توییت و خبر جدیدی که به بیرون درز پیدا کند را اینجا خواهیم گفت. پس با اخبار آریانگاران همراه باااااشیییید 🙂

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دامنه hezardokan.com به فروش می‌رسد 🙂

هزاردکان، پرفکت برای سایت فروشگاهی و مارکت پلیس

دامنه khoshkhoshon.ir به فروش می‌رسد 🙂

خوش خوشون، پرفکت برای سایت تبلیغاتی، تخفیف و …

دامنه yetamas.com به فروش می‌رسد 🙂

یه‌تماس، پرفکت برای سایت های خدماتی و مشاوره و …

دامنه زیبای startu.ir به فروش می‌رسد 🙂

استارتو، پرفکت برای سایت های تکنولوژی، خبری، کسب و کار،  و …

دامنه زیبای ghandil.com به فروش می‌رسد 🙂

قندیل، پرفکت برای سایت خدماتی، گردشگری و …

جدیدترین مقالات آریانگاران

اینجا برای تبلیغات شما است

شماره هماهنگی: 09360589298

فهرست