تبلیغات شبکه های اجتماعی در سال 2023 + هزینه ها+ انواع + نکات

مقدمه ای بر تبلیغات شبکه های اجتماعی

تبلیغات شبکه های اجتماعی تا چه اندازه در رشد یک کسب‌وکار اثر دارد؟ آیا تا به حال از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای معرفی برند، محصولات و نوع خدمات خود استفاده کرده‌اید؟

شبکه ‌های اجتماعی یکی از کانال‌های اصلی در بازاریابی دیجیتال هستند، اما چیزی که آن را از سایر موارد مانند موتورهای جستجو و ایمیل متمایز می‌کند این است که پلتفرم‌های زیادی در درون خود دارد ولی نه به روش بینگ در مقابل گوگل. هر پلتفرم مخاطبان زیادی دارد که برای تبلیغات آماده هستند.

به عبارت دیگر، تبلیغات شبکه های اجتماعی یک هیولا است اما هنگامی که رام و مهار شد، می‌توان از آن برای کمک به کسب‌وکار برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد. برای یادگیری همه چیزهایی که برای شروع و موفقیت در تبلیغات رسانه های اجتماعی باید بدانید با آریانگاران تا آخر این مقاله همراه باشید.

همانطور که قبلا هم بهت گفتیم و نخوندی، تبلیغات شبکه های اجتماعی یکی از انواع دیجیتال مارکتینگه

تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست؟

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی نوعی از بازاریابی رسانه های اجتماعی است که در آن از رسانه های پولی برای تبلیغ کسب‌وکار خود در هر یک از کانال‌های متعدد آن استفاده می‌کنید. این رسانه در قالب‌ها و مکان‌های بسیاری ارائه می‌شود و از طیف وسیعی از خلاقیت‌ها، از تصاویر و ویدیو گرفته تا تجربه‌های فراگیر پشتیبانی می‌کند.

از آن به عنوان رسانه اجتماعی پولی نیز یاد می‌شود. در حالی که با جستجوی پولی که در آن کلمات کلیدی و اصطلاحات را هدف قرار می‌دهید تا به نتیجه دلخواه برسید، در شبکه‌های اجتماعی، مخاطبان، علایق و رفتارها را هدف قرار می‌دهید. تبلیغات رسانه ‌های اجتماعی عموما بصری‌تر و مارک‌دارتر هستند و کاملا بومی این پلتفرم هستند، به طوری که گاهی اوقات تشخیص آنها به عنوان تبلیغات دشوار است.

تبلیغات رسانه های اجتماعی
تبلیغات رسانه های اجتماعی

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

مانند هر استراتژی PPC، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی مزایای زیادی برای مشاغل دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

مقرون به صرفه: PPC به طور کلی به طور متوسط 200 درصد بازده بازگشت سرمایه دارد. علاوه بر این، شبکه های اجتماعی پولی یک جایگزین کم هزینه برای هدف قرار دادن مخاطبان رقبای شما در جستجو است.

آگاهی از برند: رسانه ‌های اجتماعی نه تنها گسترده هستند، بلکه تبلیغات بصری در آنها به شما امکان می‌دهند، آن‌ها را مطابق با برند و سبک خود سفارشی کنید.

تعامل: علاوه بر کلیک‌های تبلیغاتی، کاربران می‌توانند با لایک کردن، اشتراک‌گذاری و نظر دادن با تبلیغات رسانه‌ های اجتماعی ارتباط برقرار کنند.

فرمت‌ها: همانطور که در بالا ذکر شد، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی طیف گسترده‌ای از قالب‌ها و انواع رسانه‌ها را پشتیبانی می‌کنند.

هدف گذاری: از آنجایی که کاربران اطلاعات دقیقی را در مورد خود در پلتفرم‌ها به اشتراک می‌گذارند، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی امکان هدف‌گذاری دقیق را فراهم می‌کند.

مزاحم نیست: در بیشتر موارد، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی اغلب به سختی از پست‌های ارگانیک در پلتفرم‌ها تشخیص داده می‌شوند و آنها را راهی کمتر مخرب برای دستیابی به مخاطبان شما می‌کند.

مزایای تبلیغات رسانه های اجتماعی
مزایای تبلیغات رسانه های اجتماعی

آمار تبلیغات شبکه های اجتماعی

برای این که بفهمید بازار تبلیغات شبکه‌های اجتماعی چقدر بزرگ است، اجازه دهید نگاهی به چند آمار بیندازیم:

  • تبلیغات رسانه های اجتماعی چهارمین منبع بزرگ کشف برند و دومین کانال محبوب برای تحقیقات برند آنلاین هستند.
  • تبلیغات رسانه های اجتماعی دومین بازار بزرگ تبلیغات دیجیتال (چیزی در حدود 153 میلیارد دلار در سال 2021) پس از تبلیغات جستجو است.
  • گوگل 28/6 درصد از هزینه تبلیغات دیجیتال جهانی را کنترل می‌کند، در حالی که متا (فیس بوک) با 23/7 درصد فاصله زیادی ندارد.

محبوب ترین کانال های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی کدامند؟

محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات بدون تعجب همان پلتفرم‌های بازاریابی ارگانیک هستند که شامل فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام و لینکدین می‌شود البته اینها همگی پلتفرم‌های محبوبی بین کاربران محسوب می‌شوند. علاوه بر موارد ذکر شده می‌توان به پلتفرم‌های دیگری چون TikTok، توییتر، پینترست (Pinterest)، اسنپ چت، Quora و Reddit اشاره کرد.

تبلیغات رسانه های اجتماعی چگونه کار می کنند؟

همانطور که در بالا ذکر شد، در حالی که تبلیغات جستجو عمدتا بر اساس هدف‌گذاری کلمات کلیدی عمل می‌کنند، تبلیغات اجتماعی بر اساس هدف‌گیری مخاطبان است. هر پلتفرم ویژگی‌ها، تنظیمات و قالب‌های خاص خود را دارد، اما برخی از ویژگی‌های کلی را به اشتراک می‌گذارند:

سبک حراج (مزایده): درست مانند روشی که Google Ads کار می‌کند، تبلیغات اجتماعی سبک حراجی PPC است که در آن یک الگوریتم مکان‌ها و هزینه‌ها را بر اساس تعدادی معیار از جمله کیفیت آگهی، حداکثر پیشنهاد و همچنین عملکرد گذشته، تعیین می‌کند.

اهداف کمپین: برای اکثر پلتفرم‌ها، اولین قدم در ایجاد یک کمپین، انتخاب یک هدف است. معمولا سه مورد برای نشان دادن بالا، وسط و پایین قیف وجود دارد.

  • رسیدن/ آگاهی
  • توجه/ مشارکت
  • تبدیل به مشتری/ فروش

مقاله ما در مورد توفو موفو و بوفو رو نخوندی؟ همین الان حمله کن بهش

هدف‌گیری: شما می‌توانید کاربران را در هر پلتفرم بر اساس جمعیت‌شناسی، علایق و رفتارها هدف قرار دهید و همچنین برای مخاطبان هدف‌گیری مجدد و مشابه ایجاد کنید که در هر پلتفرمی متفاوت است.

ساختار حساب: در حالی که قراردادهای نامگذاری برای هر پلتفرم متفاوت است، هر یک دارای ساختار حسابی است که به شما امکان می‌دهد تبلیغات را در گروه‌ها سازماندهی کنید و سپس گروه‌ها را در کمپین‌ها سازماندهی کنید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی
تبلیغات در شبکه های اجتماعی

هزینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی چقدر است؟

هزینه تبلیغات شبکه‌های اجتماعی شما به عوامل مختلفی از جمله هدف کمپین، استراتژی پیشنهاد، بودجه، بهینه‌سازی کمپین، صنعت و موارد دیگر بستگی دارد. اما در اینجا برخی از معیارهای PPC وجود دارد که با هزینه‌های تبلیغات رسانه های اجتماعی خواهید دید:

  • هزینه هر کلیک (CPC)
  • هزینه به ازای هر 1000 نمایش (CPM)
  • هزینه هر تبدیل/هزینه هر اقدام/هزینه هر سرنخ
  • هزینه هر نمایش ویدیو
  • هزینه هر تعامل (لایک، نظر و غیره)
  • هزینه نصب هر برنامه
  • هزینه هر فالوور

اما به یاد داشته باشید، اینها عمدتا برای ارائه یک نقطه مرجع به شما استفاده می‌شوند. آنچه شما می‌توانید انتظار پرداخت آن را داشته باشید بسته به صنعت و حتی بر اساس نوع کمپین بسیار متفاوت است.

رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی

چگونه با تبلیغات شبکه های اجتماعی شروع کنیم؟

سخت‌ترین بخش هر استراتژی بازاریابی در واقع شروع است. اما این مراحل اساسی را بررسی کنید و باید اعتماد به نفس کافی برای جهش داشته باشید.

  • مخاطب خود را درک کنید

مانند هر استراتژی بازاریابی، شما باید مطمئن شوید که درک محکمی از مخاطبان هدف خود دارید. از داده‌های مشتریان فعلی خود استفاده کنید، تحقیقات بازار انجام دهید و به تحلیل‌های پلتفرم‌های موجود نگاهی بیندازید تا احساس کنید چه چیزی ممکن است خوب کار کند. سپس این به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید چه کسی را هدف قرار دهید، چه چیزی را هدف قرار دهید و چه زمانی آنها را هدف قرار دهید. سپس، هنگامی که شروع به اجرای تبلیغات و جمع‌آوری داده‌ها کردید، می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری در مورد این که چه کسی تبلیغات شما را می‌بیند و با آن درگیر است، دریافت کنید.

  • یک کانال را برای شروع انتخاب کنید

استراتژی بازاریابی متقابل از اهمیت خاصی برخوردار است، اما قبل از شروع به شناخت و تجزیه‌وتحلیل پلتفرم‌ها، باید از آنها استفاده کنید. بهترین کانال به مخاطبان شما بستگی دارد، اما بیشتر اوقات فیس بوک برای اولین قدم گزینه مناسبی است.

انتخاب کانال برای تبلیغات رسانه های اجتماعی
انتخاب کانال برای تبلیغات رسانه های اجتماعی
  • چند هدف کلی را تعیین کنید

با تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود می‌خواهید به چه چیزی برسید؟ در اینجا نیازی به تعیین اهداف SMART نیست  تا زمانی که واقعا شروع نکنید، شناسایی معیارهای خاص دشوار خواهد بود. اما به طور کلی می‌توانید بر اساس هدف اصلی خود (مثلا آگاهی، تولید سرنخ، تبدیل‌ها) ایده‌ای از هدف کمپین خود را شروع کنید.

  • به معیارها نگاه کنید

این که چقدر برای تبلیغات رسانه های اجتماعی خود باید به صنعت، مخاطب، استراتژی بهینه‌سازی و موارد دیگر بپردازید، اما همیشه خوب است که قبل از شروع به یک نقطه مرجع کلی توجه کنید و آن را مدنظر قرار دهید تا بتوانید سطحی از انتظارات را برای بودجه‌بندی داشته باشید.

می‌توانید به داده‌های معیار همچون موارد ذکر شده در ادامه توجه کنید:

  • معیارهای تبلیغاتی فیسبوک
  • معیارهای تبلیغات اجتماعی بهداشت و درمان
  • معیارهای تبلیغات رسانه های اجتماعی املاک و مستغلات
  • معیارهای تبلیغات رسانه های اجتماعی خدمات خانه و … .
  • از منابع خود استفاده کنید

منابع رایگان زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما در تبلیغات رسانه های اجتماعی کمک کند. با شناسایی این منابع و استفاده بهینه از آنها می‌توانید تبلیغات دیجیتال خوبی برای معرفی کسب‌وکار خود تولید نمایید.

  • فقط شروع کنید

اگر یک کسب‌وکار کوچک هستید که فقط به دنبال معرفی خود هستید، بهترین گزینه این است که فقط شروع کنید و یاد بگیرید. یادگیری پلتفرم‌های تبلیغاتی شبکه های اجتماعی نیز مدتی طول می‌کشد، بنابراین هر چه زودتر تبلیغات را شروع کنید، زودتر می‌توانید اطلاعاتی را که پلتفرم برای بهینه‌سازی تبلیغات شما نیاز دارد، جمع‌آوری کنید.

نکات تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی

این که چه چیزی برای هر پلتفرم بهتر عمل می‌کند متفاوت است، اما این نکات کلی به شما کمک می‌کند تا موفقیت را در بین پلتفرم‌ها مشاهده کنید.

  • به داده های ارگانیک خود تکیه کنید

به احتمال زیاد اگر به دنبال تبلیغات رسانه های اجتماعی هستید، در حال حاضر یک استراتژی اجتماعی ارگانیک دارید. اگر چنین است، برای اطلاع از استراتژی پولی خود، بر عملکرد ارگانیک خود تکیه کنید. با گذشت زمان، اطلاعات بینش زیادی از داده‌های تبلیغات خود خواهید داشت، اما تا آن زمان، به اطلاعات بینش مخاطب، پست‌های با عملکرد برتر، پست‌های با عملکرد پایین و معیارهای تعامل نگاه کنید تا بهترین بخش‌های مخاطب خود را برای هدف‌گیری احساس کنید و همچنین بهترین پیشنهادها برای تبلیغ.

می‌توانید از تجزیه‌وتحلیل‌های بومی در هر پلتفرم یا هر ابزار گزارش رسانه اجتماعی برای استفاده از این بینش‌ها و تهیه بهترین تبلیغات دیجیتال استفاده کنید.

  • از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید

علاوه بر استفاده از جذاب‌ترین پست‌های خود، می‌خواهید به عنوان خلاقیت تبلیغاتی خود به محتوای تولید شده توسط کاربر با عملکرد برتر نیز نگاهی بیندازید. استفاده از اینها می‌تواند در ایجاد تبلیغات عالی اثرگذار باشند که قابلیت ارتباط را با بررسی‌ها ترکیب می‌کنند تا تبلیغات قابل اعتماد و با ارزش بازگشت سرمایه ایجاد کنند.

استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر برای تبلیغات رسانه های اجتماعی
استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر برای تبلیغات رسانه های اجتماعی
  • موبایل را در نظر داشته باشید

این یکی احتمالا ناگفته نمانده است، اما هنوز هم ارزش تأکید دارد. بیشتر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی عمدتا از طریق تلفن همراه قابل دسترسی هستند (البته بعضی از آنها فقط برای موبایل هستند). زمانی که مشخصات تصویر را دنبال می‌کنید تا بهترین تصویر با کیفیت عالی را ارائه دهید حتما به قالب و اندازه آن هم توجه داشته باشید و قالب‌بندی تبلیغات را برای تلفن همراه در نظر داشته باشید که به خوبی در کسب‌وکار شما کمک‌کننده است.

پس ذهنیت تلفن همراه را در نظر داشته باشید و برای ارائه تبلیغات دیجیتال خود در این دستگاه پرکاربرد فکر کنید،. به عنوان مثالی برای این مورد، اگر مخاطبان شما متخصصان جوان شهرنشین هستند، تبلیغ یک راهنمای PDF در لینکدین ممکن است در زمان رفت‌و‌آمد صبحگاهی که در حال دسترسی به پلتفرم تلفن خود هستند، منطقی نباشد. ممکن است اجرای آگهی در زمانی که آنها آن را روی صفجه نمایش خود می‌بینند منطقی‌تر باشد و کاربران بیشتری را جذب کند.

سازگار بودن تبلیغات رسانه های اجتماعی با گوشی
سازگار بودن تبلیغات رسانه های اجتماعی با گوشی
  • تست A/B

همیشه باید نسخه‌های مختلف تبلیغات خود را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی بهترین عملکرد را دارد. با تست A/B، شما فقط یک متغیر را تغییر می‌دهید مانند کپی، یا تصویر، یا در مورد سبک تصویر و … .

  • از چندین نوع کمپین استفاده کنید

همانطور که قبلا اشاره کردم، هر پلتفرم اجتماعی پولی چندین هدف را برای کمپین شما ارائه می‌دهد، نه فقط به این دلیل که مشاغل مختلف اهداف متفاوتی دارند بلکه به این دلیل که در داخل قیف خود نیز اهداف متفاوتی خواهید داشت.

ممکن است بخواهید با یک پیشنهاد برتر برای یک کمپین، سرنخ ایجاد کنید، اما در کمپین دیگری، بازدیدکنندگان وب ‌سایت را با چیزی بیشتر از قیف پایین‌تر هدف‌گیری کنید. بنابراین کمپین‌های متعددی ایجاد کنید و از اهداف مختلف در دسترس خود برای ایجاد یک استراتژی کامل استفاده کنید. این تضمین می‌کند که از هر پلتفرم بیشترین بهره را ببرید.

استفاده از چندین نوع کمپین برای تبلیغات رسانه های اجتماعی
استفاده از چندین نوع کمپین برای تبلیغات رسانه های اجتماعی
  • جفت شدن با جستجو

هنگامی که استراتژی تبلیغات رسانه های اجتماعی خود را به دست آوردید، شروع به بررسی نحوه استفاده از جستجو و تبلیغات اجتماعی خود کنید. برای مثال، ممکن است کلمات کلیدی با عملکرد برتر را از داده‌های Google Ads خود بگیرید و از آنها در نسخه تبلیغاتی فیس بوک خود استفاده کنید یا بر اساس نحوه تعامل آنها با یک پیشنهاد تبلیغاتی جستجو، مخاطب خاصی را هدف قرار دهید.

  • اجازه ندهید خلاقیت شما کهنه شود

نه تنها فیدهای رسانه های اجتماعی بسیار بصری هستند، بلکه دائما تازه می‌شوند. این مهمتر از هر پلتفرم دیگری است که خلاقیت تبلیغ شما تازه بماند.

برترین کانال های تبلیغاتی شبکه های اجتماعی در مقایسه با یکدیگر

برای کمک به تصمیم‌گیری در مورد این که کدام کانال ممکن است برای استراتژی شما بهترین باشد، برای تفکیک هر کدام به ادامه مطلب بروید.

تبلیغات فیس بوک

تعداد مخاطبان تبلیغاتی فیس بوک 2/11 میلیارد است که 26/7 درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهد. بزرگترین جمعیت آن رده سنی 25 تا 34 سال است اما بیشترین نمایندگی را برای گروه سنی 65+ دارد. میانگین هزینه هر کلیک برای فیس بوک 0/97 دلار (کمترین پس از توییتر) و میانگین هزینه هر هزار نمایش (CPM) چیزی در حدود 7/19 دلار است. انواع تبلیغات فیس بوک شامل تصویر، ویدیو، فروشگاه های فیس بوک، پست های تقویت شده، مجموعه‌های مختلف و … است.

  • جوانب مثبت و منفی فیس بوک

در حالی که ایجاد یک تبلیغ در فیس‌ بوک نسبتا ساده است، راه‌اندازی یک حساب تبلیغاتی یک فرآیند فوق‌العاده گیج‌کننده است. همچنین، هرچه یک کانال رسانه پولی مؤثرتر باشد، رقابتی‌تر می‌شود و فیس ‌بوک نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این وجود، فیس‌ بوک محبوب‌ترین پلتفرم رسانه های اجتماعی در جهان است و دارای بیشترین توزیع سنی در بین همه همتایان خود است.

در حالی که به‌روزرسانی‌های iOS و تغییرات حریم خصوصی محدودیت‌های خاصی ایجاد کرده‌اند، هدف‌گذاری تبلیغات فیس‌ بوک همچنان بی‌نظیر است. به‌علاوه، روی راه‌هایی برای حفظ یکپارچگی گزارش‌دهی و هدف‌گیری مانند از طریق Conversions API کار می‌کند.

تبلیغات در فیس بوک
تبلیغات در فیس بوک

تبلیغات اینستاگرام

تعداد مخاطبان تبلیغات اینستاگرام 1/48 میلیارد است که 18/7 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهد. بزرگترین جمعیت آن در محدوده سنی 18-34 سال است. میانگین هزینه هر کلیک برای تبلیغات اینستاگرام 3/56 دلار و میانگین CPM حدود 7/91 دلار است.

  • جوانب مثبت و منفی اینستاگرام

در حالی که تبلیغات اینستاگرام معمولا گران‌تر از تبلیغات فیس‌بوک هستند، اما تعامل در اینستاگرام نیز بالاتر است. به علاوه، این برترین پلتفرم رسانه اجتماعی است که توسط مصرف‌کنندگان برای دنبال کردن برندها استفاده می‌شود. همچنین یک کانال تبلیغاتی عالی برای مشاغل تجارت الکترونیک است.

تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات یوتیوب

مخاطبان تبلیغات یوتیوب با 2/56 میلیارد نفر از همه پلتفرم‌های رسانه های اجتماعی بزرگ‌ترین هستند. این 32/4 درصد از جمعیت است که بزرگترین گروه سنی آن 25 تا 34 سال است. میانگین هزینه هر کلیک برای تبلیغات 3/21 دلار و میانگین CPM حدود 9/68 دلار است.

  • مزایا و معایب یوتیوب

تبلیغات ویدیویی اغلب جذاب‌ترین و مؤثرترین هستند و یوتیوب و در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌ های اجتماعی می‌توان ویدیوی خود را در مقابل کاربران قرار داد. اما چیزی که در اینجا حائز اهمیت است هزینه ایجاد محتوای تبلیغاتی ویدیویی است که اغلب منابع زیادی را شامل می‌شود و نیاز به صرف هزینه بالایی است.

طبق تحقیقات و آمار بدست آمده، کاربران بیشترین زمان را در پلتفرم یوتیوب (همراه با TikTok) با 45 دقیقه در روز می‌گذرانند، بنابراین با استفاده از این کانال شانس بالایی برای دستیابی به مخاطبان هدف خود دارید.

تبلیغات در یوتیوب
تبلیغات در یوتیوب

لینکدین

مخاطبان تبلیغات لینکدین 808/4 میلیون نفر است که 10/3 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهد. بزرگترین جمعیت در لینکدین رده سنی 25 تا 34 سال است، میانگین هزینه هر کلیک 5/26 دلار و میانگین CPM حدود 5/69 دلار است.

  • جوانب مثبت و منفی لینکدین

لینکدین به دلیل این که یک پلتفرم تبلیغاتی گران قیمت است (متوسط CPC آن چهار تا پنج برابر فیس‌بوک است) از معروفیت خاصی در این زمینه برخوردار نیست و یکی از دردسرهای رایج در میان تبلیغ‌کنندگان، فقدان ویژگی‌هایی است که پلتفرم‌های دیگر دارند، مانند قابلیت‌های تنظیم قوانین و بهینه‌سازی تحویل برای یک اقدام خاص.

با این وجود، لینکدین بینش مخاطبان و گزینه‌های هدف‌گیری بسیار چشمگیری را ارائه می‌دهد، همچنین می‌توانید مخاطبان لینکدین را در بینگ، هدف قرار دهید. این امر آن را به ویژه برای تبلیغ‌کنندگان B2B که به دنبال دستیابی به تصمیم‌گیرندگان در مخاطبان خود هستند، مفید می‌کند.

تبلیغات در لینکدین
تبلیغات در لینکدین

تبلیغات توییتر

تعداد مخاطبان تبلیغات توییتر 436/4 میلیون نفر است که 5/5 درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهد. میانگین هزینه هر کلیک در توییتر 0/38 دلار (کمترین در بین تمام پلتفرم‌ها) و میانگین CPM حدود 6/46 دلار است.

  • جوانب مثبت و منفی توییتر

اگر توییتر برای مخاطبان شما می‌تواند گزینه خوبی باشد، زیرا رقابت کمتری وجود دارد، بنابراین برداشت‌ها و کلیک‌ها می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. مخاطبان توییتر نیز ثروتمندتر هستند و آنها را کاندیدای خوبی برای تبدیل شدن به مشتری می‌کند. اما تبلیغات توییتر خالی از کاستی نیست. شکایات رایج شامل ردیابی تبدیل، تجزیه‌و‌تحلیل و راه‌اندازی است. با این حال مردم 26 درصد زمان بیشتری را برای مشاهده تبلیغات در مقایسه با سایر شبکه‌ها در توییتر صرف می‌کنند.

تبلیغات در توییتر
تبلیغات در توییتر

پینترست (Pinterest)

تعداد مخاطبان تبلیغاتی پینترست 225/7 میلیون نفر است که 2/9 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهد. میانگین CPC حدود 1/5 دلار و میانگین CPM، 3/5 دلار است.

  • مزایا و معایب پینترست

علاوه بر این که مخاطبان پینترست نسبتا محدود است، اکثر تبلیغ‌کنندگان متوجه می‌شوند که کنترل کمتری بر روی مکان‌های تبلیغاتی در اینجا دارند و باید خلاقیت خود را اغلب برای جلوگیری از قدیمی شدن تبلیغات تجدید کنند. اما تبلیغات Pinterest می‌تواند ارزش امتحان کردن را برای جایگاه مناسب داشته باشد و برای کسب‌وکارهایی که تصاویر با کیفیت بالایی دارند به ویژه تصاویری از کارشان، عالی است.

تبلیغات در پینترست
تبلیغات در پینترست

TikTok

تعداد مخاطبان تبلیغاتی TikTok، 88 میلیون نفر است که 11/2 درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهد. بزرگترین گروه سنی 18 تا 24 سال و میانگین CPC آن یک دلار و میانگین CPM، 6/06 دلار است.

  • جوانب مثبت و منفی TikTok

همانطور که در بخش یوتیوب ذکر شد، ایجاد محتوای ویدیویی همیشه آسان نیست و انتظارات در پلتفرم‌های فقط ویدیویی بالاتر است. تبلیغات TikTok همچنین به حداقل 50 دلار در روز برای هر کمپین یا 20 دلار در روز برای هر گروه تبلیغات نیاز دارند. اما با توجه به محبوبیت این پلتفرم و ۴۵ دقیقه‌ای که کاربران در روز صرف آن می‌کنند، این یک گزینه عالی برای مشاغلی است که مخاطبان متمایل به TikTok دارند.

جمع بندی

تبلیغات شبکه های اجتماعی می‌تواند در معرفی کسب‌وکار شما تأثیر چشمگیری داشته باشد و در جذب مخاطبان بیشتر بهترین عملکرد را ارائه کند. در ایجاد تبلیغات شبکه‌های اجتماعی اولین مورد این است که اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی در کمپین‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کنید، زیرا کمبود بودجه می‌تواند عملکرد تبلیغات شما را محدود کرده و سرمایه‌گذاری شما را باطل کند. دوم این است که به سکوها زمان بدهید. یادگیری ماشینی در اینجا نقش مهمی ایفا می‌کند، بنابراین به هر پلتفرم فرصتی بدهید تا داده‌های مورد نیاز خود را برای شروع بهینه‌سازی تحویل جمع‌آوری کند. در نهایت، تبلیغات خود را گزارش دهید و ممیزی‌های دوره‌ای را انجام دهید تا از بهینه‌سازی حساب‌های خود مطمئن شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دامنه hezardokan.com به فروش می‌رسد 🙂

هزاردکان، پرفکت برای سایت فروشگاهی و مارکت پلیس

دامنه khoshkhoshon.ir به فروش می‌رسد 🙂

خوش خوشون، پرفکت برای سایت تبلیغاتی، تخفیف و …

دامنه yetamas.com به فروش می‌رسد 🙂

یه‌تماس، پرفکت برای سایت های خدماتی و مشاوره و …

دامنه زیبای startu.ir به فروش می‌رسد 🙂

استارتو، پرفکت برای سایت های تکنولوژی، خبری، کسب و کار،  و …

دامنه زیبای ghandil.com به فروش می‌رسد 🙂

قندیل، پرفکت برای سایت خدماتی، گردشگری و …

جدیدترین مقالات آریانگاران

اینجا برای تبلیغات شما است

شماره هماهنگی: 09360589298

فهرست