موشن گرافیک چیست؟ انواع موشن گرافیک و دلایل اهمیت آن در مارکتینگ

مقدمه ای بر موشن گرافیک و انواع آن

موشن گرافیک برای چه چیزهایی استفاد می‌شود؟ چه چیزی را بیشتر در اینترنت می‌بینید؟ اگر یک کسب‌وکار دارید یا در صنعت بازاریابی کار می‌کنید، ممکن است در مورد قدرت ویدئوها چیزهای زیادی شنیده باشید. باید بدانید چگونه بازاریابی ویدئویی در دستیابی به اهداف بازاریابی شما می‌تواند بسیار مؤثرتر از سایر انواع محتوا عمل کند. این در حالی است که برخی از محتواها نمی‌توانند فقط در یک ویدئو خلاصه شوند و اینجاست که با موشن گرافیک می‌توانید به اقیانوس وسیع گرافیک‌های متحرک دست بزنید و بهترین اثر را برای جذب مخاطب ایجاد کنید.

در عصر حاضر مردم عموما ترجیح می‌دهند ویدئویی در مورد یک محصول ببینند تا این که به دنبال اطلاعات مختلف در وب سایت‌های گوناگون باشند. تولید انواع گرافیک متحرک می‌تواند به فروش محصول و ارائه خدمات شما با استفاده از یک داستان احساسی و جذاب کمک کند تا شما بهترین نتیجه‌ای را که به دنبال آن هستید، دریافت و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. پس برای شناخت انواع موشن گرافیک ما را تا آخر این مقاله همراهی کنید.

موشن گرافیک چیست؟

دنیای طراحی گرافیک فراتر از هر چیزی که هر کسی می‌توانست در ده سال گذشته تصور کند تکامل یافته است و گرافیک متحرک قطعا بخش بزرگی از آن است. موشن گرافیک به سادگی به عنوان طراحی گرافیکی متحرک توضیح داده می‌شود. اشیاء متحرک ممکن است متن یا تصویر باشند. معمولا از گرافیک‌های متحرک دوبعدی برخلاف انیمیشن‌های فوتورئالیستی، سه بعدی یا CGI برای برقراری ارتباط مؤثر استفاده می‌کنند.

در مورد سئو محتوای ویدیویی انقد کامل نوشتیم که دیگه حد نداره

موشن گرافیک شباهت بسیار زیادی به انیمیشن دارد اما بین آنها تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. انیمیشن معمولا یک عنصر سینمایی دارد، بر داستان گویی تأکید دارد و بسیار پیچیده‌تر از موشن گرافیک ساده است. گرافیک متحرک ابزارهایی هستند که می‌توانید از آنها برای درخشش محتوای خود استفاده کنید، بدون این که لازم باشد آنها را به طور کامل در ویدئوها تغییر دهید و اگر آنها را به فیلم تبدیل کنید، گرافیک حرکتی انجام این کار را آسان‌تر می‌کند.

موشن گرافیک
موشن گرافیک

آیا موشن گرافیک یک تکنیک جدید است؟

قدمت موشن گرافیک به دهه 1800 برمی‌گردد، زمانی که آثاری با عناصر طراحی متحرک وجود داشت. گسترش و پذیرفته شدن این رشته به دهه 1920 یعنی زمانی که والتر روتمن، هانس ریشتر، وایکینگ اگلینگ و اسکار فیشینگر از این تکنیک برای فیلم استفاده کردند، برمی‌گردد.

سپس جان ویتنی شرکت Motion Graphics را راه‌اندازی کرد و برای تیتراژهای تلویزیونی و ساخت تیزرها از گرافیک متحرک استفاده کرد.

از آن زمان، دنیای موشن گرافیک تکامل یافته است و ابزارهای زیادی برای گنجاندن گرافیک متحرک در اشکال مختلف داستان‌سرایی به وجود آمده است. مهمتر از آن، موشن گرافیک در طراحی‌های بازاریابی و تبلیغاتی که قبل از این بیشتر به صورت فیلم‌های تولید شده، طرح‌های استاتیک و کلام نوشتاری بود، مقبولیت زیادی پیدا کرده است.

با گسترش استفاده از موشن گرافیک در زمینه‌های مختلف، بسیاری ادعا می‌کنند که این شیوه پل خوبی بین دوران قدیم و جدید است و سنت و روندهای مدرن را در کنار هم قرار می‌دهد تا با بهره‌گیری از آنها اثر به یادماندنی و جذابی ایجاد شود.

قدمت موشن گرافیک
قدمت موشن گرافیک

چرا روی موشن گرافیک سرمایه گذاری کنیم؟

قبل از این که در مورد انواع مختلف موجود در موشن گرافیک صحبت کنیم، اجازه دهید کمی وقت بگذاریم تا ارزشی را که آنها برای کسب‌وکار شما به ارمغان می‌آورند ارائه کرده و آن را بهتر درک کنیم. اگرچه گرافیک‌های متحرک به اندازه فیلم‌ها گران نیستند، اما نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی در بودجه بازاریابی شما دارند.

گنجاندن گرافیک متحرک در کمپین‌های بازاریابی سبب ساده‌تر شدن مفاهیم پیچیده، بهبود خوانایی، افزایش نرخ تعامل و جذب بیشتر مخاطبان می‌شود که در ادامه هر یک را به اختصار شرح می‌دهیم.

ساده ‌تر شدن مفاهیم پیچیده

برندها وظیفه آموزش مخاطبان خود، به اشتراک‌گذاری اطلاعات فنی و به‌روزرسانی اعداد و ارقام را، در مورد عملکرد خود و ارزشی که ارائه می‌دهند بر عهده دارند. اما فقط آپلود این محتوا در شبکه‌های اجتماعی یا وب سایت شما کافی نیست. شما نیاز دارید که مشتریان این مطلب را بخوانند و اقدامات مورد نیاز خود را انجام دهند. با موشن گرافیک می‌توانید این مفاهیم خشک را به بخش‌های سرگرم‌کننده تقسیم کنید و مانع بین محتوا و مشتری را کاهش دهید.

بهبود خوانایی

تصور کنید باید یک گزارش طولانی در مورد عملیات یا به‌روزرسانی سیاست‌های خود برای مشتری منتشر کنید. ایجاد یک ویدئو برای این کار ممکن است بسیار گران باشد و هیچ کس نمی‌خواهد به صحبت‌های فردی که در مورد برخی از جزئیات فنی ارائه می‌دهد، گوش دهد. با استفاده از موشن گرافیک که نقش کمک بصری را ایفا می‌کند، می‌توانید خوانایی محتوا را با قیمتی مقرون به صرفه بهبود بخشید.

افزایش نرخ تعامل

رسانه‌های اجتماعی بخش بزرگی از هر کمپین بازاریابی هستند. برندها باید اطمینان حاصل کنند که مشتریان به طور مداوم با محتوای آنها ارتباط برقرار می‌کنند، حتی زمانی که محتوای آنها فروش محور نیست. این باعث ایجاد ارتباط می‌شود و در نهایت فروش از این کانال‌ها را به دنبال دارد، این در حالی است که ایمن‌سازی تعامل در رسانه‌های اجتماعی دشوار است. اینجاست که با استفاده از انواع موشن گرافیک می‌توانید بهترین نتیجه را دریافت و تعامل خوبی بین برند و مخاطبان ایجاد کنید.

جذب بیشتر مخاطبان

بازاریابان و مدیران رسانه‌های اجتماعی سال‌ها از تصاویر ثابت استفاده کرده‌اند و با حساسیت زیادی به این کار ادامه می‌دهند، اما نحوه مصرف و استفاده مردم از رسانه‌ها به سرعت تکامل یافته است، به طوری که امروزه ما می‌دانیم که وید‌ئوها می‌توانند فروش برندها را در سراسر صنایع افزایش دهند.

آمار نشان می‌دهد که محتوای ویدئویی امروزه یکی از مؤثرترین ابزارهای بازاریابی بصری است. استفاده از محتواهای ویدئویی به شدت در حال افزایش است چرا که نشان داده شده است که یک ویدئوی بازاریابی می‌تواند تا 300 درصد ترافیک و سرنخ بیشتری را جذب کند.

از طرفی یک ویدئو در صفحه فرود شما می‌تواند تبدیل‌ها را تا 80 درصد افزایش دهد، پست‌های رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر ویدئو 48 درصد بازدید بیشتری ایجاد می‌کنند، ایمیل‌های دارای ویدئو 300 درصد نرخ کلیک بالاتری دارند، اینها مواردی هستند که تأثیر استفاده از محتواهای بصری در جذب مخاطب را به خوبی بیان می‌کنند.

تأثیر موشن گرافیک در جذب مخاطب
تأثیر موشن گرافیک در جذب مخاطب

انواع موشن گرافیک

اکثر مردم فکر می‌کنند که انیمیشن‌ها دامنه بسیار محدودی در بازاریابی دارند و فقط برای خنده و سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما این دور از واقعیت است. انیمیشن در دنیای امروزی مقبولیت یافته است و برندهای بزرگ اکنون از گرافیک متحرک استفاده می‌کنند تا به راحتی مخاطبان را مجذوب خود کنند.

  1. تایپوگرافی متحرک (Animated Typography)

تایپوگرافی متحرک که اغلب به عنوان تایپوگرافی جنبشی شناخته می‌شود، به سادگی متن در حرکت است. از این نوع موشن گرافیک معمولا در تصاویر مختصر و سریع که به منظور انتقال پیامی خاص در مورد یک سرویس یا نام تجاری در یک دوره زمانی کوتاه، عمدتا با استفاده از متن، استفاده می‌شود.

همچنین می‌توانید با استفاده از تایپوگرافی متحرک یک ویدئوی توضیح‌دهنده کامل ایجاد کنید. به زبان ساده، تایپوگرافی متحرک، متن متحرک است. یک مثال رایج در دنیای واقعی از تایپوگرافی متحرک، اشعار روی صفحه است که به خوانندگان کارائوکه کمک می‌کند تا کلمات را دنبال کنند، یا آنچه ممکن است در یک ویدئوی متن ترانه ببینید. همچنین ممکن است بخواهید از تایپوگرافی جنبشی برای تأکید بر نقل قول در یک مصاحبه ویدئویی یا ضبط سخنرانی استفاده کنید.

تایپوگرافی از انواع موشن گرافیک
تایپوگرافی از انواع موشن گرافیک
  1. عناوین انیمیشن پیشرفته (Advanced Animated Titles)

عناوین انیمیشن پیشرفته یکی دیگر از انواع گرافیک متحرک است که برای قرار دادن آن بر روی ویدئوی موجود به منظور بهبود یک پیام، اشاره به یک ویژگی یا شیء خاص در ویدئو یا معرفی یک موضوع یا شخص با عناوین حرکتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از نظر فنی، عناوین انیمیشن‌های پیشرفته نیز در دسته تایپوگرافی متحرک یا جنبشی قرار می‌گیرند، با این تفاوت که نحوه استفاده شما از آن متفاوت است. این نوع گرافیک متحرک به دلیل یک ویژگی بسیار خاص یعنی توانایی ترکیب یا قرار دادن روی فیلم‌های ویدئویی از اهمیت خاصی برخوردار است.

برای ربط دادن این موضوع به یک تصویر ایستا، انیمیشن عنوان پیشرفته به صورت ویدئویی معادل PNG ارائه می‌شود و شفافیت آن حفظ می‌شود تا بتوان آن را روی یک فایل ویدئویی یا تصویری لایه‌بندی کرد.

از عناوین انیمیشن پیشرفته می‌توان برای برچسب‌گذاری برخی رویدادها، اشیاء، مُهرهای زمانی و مکان‌ها در حین پخش ویدئو استفاده کرد.

  1. لوگوهای متحرک (Animated Logos)

لوگوهای متحرک که به آن لوگوهای تولیدی یا کارت‌های غرور نیز می‌گویند، از سبک‌ها و عناصر اصلی انیمیشن استفاده می‌کنند تا با به حرکت درآوردن لوگوی یک برند، داستان آن را بیان کنند. با استفاده از لوگوهای متحرک می‌توان به علامت تجاری استاتیک خود یک تغییر گرافیکی متحرک بدهید. گرافیک‌های متحرک لوگو ضمن ارائه سرنخی در مورد شخصیت برند شما، جذابیت بصری را افزایش می‌دهند.

یک لوگوی متحرک به اندازه لوگوی ثابت شما همه کاره است و تمام ویژگی‌های برند را شرح می‌دهد و می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در جذب مخاطبان داشته باشد. تنها کاری که نمی‌توانید با یک لوگوی متحرک انجام دهید چاپ آن است (حداقل در حال حاضر!). شما می‌توانید از این نوع موشن گرافیک در وب سایت‌های شرکت، تبلیغات ویدئویی، در پست‌های رسانه‌های اجتماعی و همچنین در ویدئوهای برند استفاده کنید که به دنباله لوگوی شما جذابیت بیشتری می‌بخشد و می‌تواند به برند شما کمک کند تا بالاتر از بقیه باشد.

لوگوهای متحرک از انواع موشن گرافیک
لوگوهای متحرک از انواع موشن گرافیک
  1. حلقه های گرافیکی متحرک (Animated Graphic Loops)

حلقه‌های گرافیکی متحرک انیمیشن‌های کوتاهی هستند که به طور یکپارچه و معمولا بدون هیچ صدایی تولید می‌شوند. آنها از عناصر مصور، وکتور، متن یا عکس استفاده می‌کنند.

جذابیت یک حلقه گرافیکی متحرک در تکرار بصری آن است. در واقع حلقه گرافیکی چه در یک ثانیه باشد چه10 ثانیه، به بیننده کمک می‌کند تا به جزئیات مختلف تصویر بپردازد.

پیش بارگذاری متحرک نمونه‌ای از یک حلقه گرافیکی است که در رابط‌های کاربری مانند برنامه‌ها و وب سایت‌ها استفاده می‌شود. پیش بارگذاری کننده‌های متحرک به همان اندازه که ساده هستند از جذابیت و قدرت بالایی در جذب مخاطب اثرگذار هستند و از خسته شدن یا عصبانی شدن کاربران برنامه یا وب سایت در زمان انتظار برای بارگذاری صفحه بعدی جلوگیری می‌کنند.

گرافیک‌های بزرگتر و پیچیده‌تر مانند پوسترها و نشانه‌ها نیز می‌توانند به حلقه‌های گرافیکی متحرک تبدیل شوند. این موارد را می‌توان بر روی صفحه نمایش LED در ویترین فروشگاه‌ها نمایش داد. در حوزه دیجیتال، حلقه‌های گرافیکی می‌توانند جای تصاویر ثابت برای تبلیغات، پست‌های رسانه‌های اجتماعی یا تصاویر بسیار خاص در وب سایت را بگیرند.

  1. اینفوگرافیک (Infographics)

آیا می‌دانید مشتریان در اینترنت بیشتر چه ویدئوهایی را به اشتراک می‌گذارند؟ بیشترین چیزی که در رسانه‌های اجتماعی و اینترنت مردم را به خود جذب می‌کند، اینفوگرافیک است. اما چطور و چگونه این امر میسر می‌شود؟ گاهی اوقات، اینفوگرافیک‌ها می‌توانند خیلی پیچیده باشند و توجه مخاطب را آن طور که باید جلب نکنند. این به ویژه برای کسانی که می‌خواهند در رسانه‌های اجتماعی پست کنند، صادق است.

خبر خوب این است که این وضعیت را به سادگی با گنجاندن موشن گرافیک در اینفوگرافیک می‌توان تغییر داد. با استفاده از گرافیک متحرک می‌توانید داده‌ها را به حرکت درآورید و اطمینان حاصل کنید که مشتریان با تشنگی تمام آنچه را که به آنها می‌دهید دریافت می‌کنند.

نمودارهای جذابی که در فصل انتخابات یا یک طوفان تماشایی در تلویزیون را به خاطر دارید؟ همه آنها اینفوگرافیک‌های متحرک هستند که برای جالب کردن داده‌ها طراحی شده‌اند. به عنوان یک برند، می‌توانید از این اهرم برای بهبود نرخ تعامل خود در رسانه‌های اجتماعی و پیشبرد محتوای خود در سئو استفاده کنید.

در اینفوگرافیک‌ها نکته کلیدی این است که روی داده‌ها تمرکز کنید و آنها را با کمک عوامل بصری متحرک تکمیل کنید و این شما هستید که می توانید نوآوری کنید، سبک طراحی را تغییر دهید و مخاطب را جذب کنید.

اینفوگرافیک از انواع موشن گرافیک
اینفوگرافیک از انواع موشن گرافیک
  1. فیلم های توضیح دهنده متحرک (Animated Explainer Videos)

آیا می‌خواهید با مشتریان خود در مورد محصول، خدمات یا ارزش پیشنهادی خود صحبت کنید؟ آیا نمی‌دانید چه روش جالبی برای انجام آن وجود دارد؟ برقراری یک جریان سنگین از اطلاعات در چند کلمه یا با یک تصویر می‌تواند چالش برانگیز باشد. هنگامی که حتی اینفوگرافیک‌های حرفه‌ای نیز برای انجام این نوع انتقال اطلاعات با مشکل مواجه می‌شوند و زمانی که بروشور شما کمی طاقت فرسا به نظر برسد، ممکن است زمان ایجاد یک ویدئوی توضیح دهنده متحرک فرا رسیده باشد.

یکی از رایج‌ترین نوع موشن گرافیک که می‌تواند اهداف بسیار متنوعی را دنبال کند، ویدئوی توضیح‌دهنده متحرک است. ویدئوهای توضیح‌دهنده متحرک فرآیند یا موقعیت پیچیده‌ای را طی می‌کنند که با استفاده از انیمیشن می‌توانند تصویری کامل را از آنچه می‌خواهید، ارائه دهند. در واقع توضیح‌دهنده متحرک دوبعدی داستانی جامع از نام تجاری شما را بیان می‌کند و می‌تواند به عنوان یک تبلیغ ویدئویی یا در صفحه فرود شما نمایش داده شود.

این یک راه سرگرم‌کننده و متقاعد‌کننده برای ارائه کل داستان برند شما به تازه واردان کنجکاو است. در واقع فرصتی برای توضیح و درک آنچه انجام می‌دهید و چگونه تجارت شما می‌تواند به بینندگان احتمالی کمک کند را به نمایش می‌گذارد و راهی برای کمک به افراد برای برقراری ارتباط عاطفی با برند شما است.

در این نوع از گرافیک متحرک می‌توانید از موسیقی و جلوه‌های صوتی و همچنین سبک‌های انیمیشنی منحصربه‌فرد و تصاویر سفارشی بهره بگیرید تا ایده‌های شما را به مستقیم‌ترین اما به یاد ماندنی‌ترین شکل ممکن منتقل کنند.

  1. انیمیشن های محصول (Product Animations)

انیمیشن‌های محصول نوعی انیمیشن توضیحی هستند که ویژگی‌های یک محصول یا خدمات را از طریق عناصر تایپوگرافی و تصویری برجسته می‌کنند. دلیل جدا شدن این نوع موشن گرافیک از ویدئوهای توضیح‌دهنده یا توضیح‌دهندگان UI/UX به دلیل هدف اصلی آنهاست، در واقع انیمیشن محصول از گرافیک حرکتی برای نشان دادن سریع و ساده نحوه عملکرد یک محصول استفاده می‌کند.

انیمیشن‌های محصول در حالی که خلاصه‌ای جامع از محصول شما را با استفاده از ترکیب ویدئوهای واقعی با گرافیک متحرک نشان می‌دهند، راهی عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و ارائه دستورالعمل‌های مربوط به محصول شما و همچنین بیان ارزش‌های آن محصول است. انیمیشن‌های محصول با استفاده از ترکیبی از کلمات و گرافیک، نمای کلی کوچکی را ارائه می‌دهند که برای مشتریان بالقوه عالی است.

انیمیشن محصول از انواع موشن گرافیک
انیمیشن محصول از انواع موشن گرافیک
  1. انیمیشن های UI/UX (UI/UX Animations)

انیمیشن‌های UI/UX (تجربه کاربری/ رابط کاربری) نوعی ویدئوی توضیح‌دهنده هستند که می‌توانند با بازاریابی محصول هم‌پوشانی داشته باشند. این نوع از موشن گرافیک منحصربه‌فرد هستند و می‌توانند در برقرای ارتباط مؤثر با مخاطبان و جذب بیشتر آنها اثرگذار باشند که کمتر شناخته شده هستند.

در خلق این گرافیک متحرک عناصر اضافی بسیار کمی وجود دارد به غیر از آنچه کاربر می‌تواند از برنامه یا وب سایت واقعی انتظار داشته باشد. انیمیشن UI/UX با استفاده از تکنیک‌های گرافیکی حرکتی می‌تواند توصیفی شفاف از شما و تیم‌تان را به خوبی به مخاطبان نشان دهد به گونه‌ای که در میان رقبای خود متمایز شوید و مخاطبان خود را شگفت‌زده کنید.

میگما، مقاله ما در مورد یو ایکس رایتینگ رو نخوندی؟؟؟؟ توضیح ندههه، آره یا نه؟؟؟ 🙂

همانطور که همیشه گفته می‌شود نشان دادن خیلی بهتر از گفتن است. مشتریان به احتمال زیاد جزئیات یک ویدئوی نمایشی را به خاطر می‌آورند تا دستورالعمل‌هایی را که می‌خوانند. هدف از این نوع گرافیک متحرک تحت تأثیر قرار دادن مشتری و نشان دادن آسان بودن استفاده از محصول است.

انیمیشن های UI/UX از انواع موشن گرافیک
انیمیشن های UI/UX از انواع موشن گرافیک
  1. تبلیغات متحرک (Animated Ads)

آیا می‌توانید با موشن گرافیک تبلیغات ایجاد کنید؟ آیا مشتریان نمی‌خواهند افراد واقعی را در تبلیغات ببینند؟ تبلیغات متحرک، ویدئوهای کوتاهی هستند که بر روی نکات کلیدی خاصی از کسب‌وکار شما تمرکز دارند. این نوع گرافیک متحرک توضیحات کاملی را که می‌خواهید به صورت متحرک بیان می‌کند که هدف آن  بیان داستان‌هایی جامع از برند است که معمولا در 90 ثانیه محدود شده است.

تبلیغات ویدئویی متحرک برای ایجاد کمپین‌های کوتاه مدت بسیار عالی و مقرون‌به‌صرفه‌تر از تولید فیلم هستند. متحرک‌سازی تبلیغات ویدئویی همچنین کنترل بیشتری بر روی طرح رنگ، نور، قرار دادن متن و کیفیت نسبت به ضبط در کوتاه مدت به شما می‌دهد.

تبلیغات متحرک را می‌توان در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب استفاده کرد.

  1. گیف ها (GIFs)

مردم عاشق گیف هستند. هیچ کس نمی‌تواند این را انکار کند. در واقع، اکثر ما یک صفحه کلید GIF اختصاصی داریم و هنگام چت یا تعامل آنلاین از آن به طور گسترده استفاده می‌کنیم. میکرو حلقه‌های متحرک کلاسیک برای چندین دهه برای کاربران بی‌شمار اینترنت، شادی به ارمغان آورده است. این نوع موشن گرافیک روشی مؤثر برای جلب توجه بصری، به ویژه در رسانه‌های اجتماعی هستند و ساختن آنها بسیار ساده است.

طراحی و تولید این نوع گرافیک متحرک هر چقدر هم که پیچیده به نظر برسد، اما اگر دید واضحی داشته باشید ساختن گیف‌ها بسیار آسان است. تیم‌های گرافیک یا حتی شما برای کسب‌وکار خودتان می‌توانید با ساده‌ترین تکنیک‌های گرافیک حرکتی به هر تعداد که می‌خواهید GIF تولید کنید.

گیف‌ها معمولا کمتر از 3 ثانیه طول دارند و برای ادغام در وبلاگ‌ها، داستان‌های رسانه‌های اجتماعی و … بهترین هستند.

برای سفارش انواع موشن گرافی و گیف جذاب و خلاقانه با سناویوی اختصاصی به ما پیام بده

  1. گرافیک ارائه (Presentation)

همه ما می‌دانیم که زندگی شرکتی بسیار وابسته به نحوه ارائه است و می‌خواهیم سرمایه‌گذاران، مشتریان و فروشندگان خود را با اسلایدهای بسیار جالب خود تحت تأثیر قرار دهیم.

هیچ چیز به اندازه یک سخنران کسل‌کننده باعث خیره‌شدن چشمان مخاطب نمی‌شود، اما حتی یک مجری باهوش هم در حال نبرد سختی است که مخاطبان را هنگام نمایش صفحه پس از نمایش متن‌های بی‌حرکت بیدار نگه ‌دارد. مشابه نحوه بهبود اینفوگرافیک‌ها با افزودن حرکت، حتی به خشک‌ترین ارائه‌ها نیز می‌توان جرقه‌ای از خلاقیت و علاقه با چند موشن گرافیک گنجانده شده با ذوق، داده شود.

ظرافت در اینجا کلیدی است، زیرا اضافه کردن بیش‌ازحد می‌تواند ارائه شما را غیرحرفه‌ای نشان دهد. هر گرافیک متحرکی که در یک ارائه به کار می‌برید باید هدفی را دنبال کند. افزودن چیزی به سادگی یک کارت عنوان انیمیشن جذاب که با رنگ‌های نام تجاری تزئین شده است می‌تواند جذابیت بصری ایجاد کند، در حالی که چشم مخاطب را به اطلاعات مفیدی جلب می‌کند.

  1. دارایی های متحرک شفاف (Transparent Animated Assets)

دارایی‌های متحرک شفاف بسیار شبیه به عناوین انیمیشن پیشرفته هستند. دارایی‌های متحرک شفاف کمی شبیه تصاویر ثابت PNG هستند و بسیار با شفافیت کامل ارائه می‌شوند تا شما یا ویرایشگر ویدئویتان به راحتی آنها را در بالای فیلم‌های موجود قرار دهید. عناصر لایه‌بندی که اغلب به عنوان ترکیب در کار ویدئویی از آنها یاد می‌شود به هنرمندان موشن گرافیک اجازه می‌دهد تا عناصر سفارشی را ایجاد کنند که شما نیز می‌توانید روی هر ویدئو یا تصویری که از قبل دارید پوشش دهید.

  1. VFX پیشرفته (Advanced VFX)

انواع موشن گرافیکی که تا به حال در مورد آن صحبت کردیم در جنبه ساده‌تر از طیف انیمیشن قرار دارند، اما جلوه‌های بصری (VFX) واقعا خلاقیت را تا حدی بالا می‌برد. این عناصر سینمایی بسیار چشمگیر هستند، اما ایجاد آنها نسبت به سایر انواع آن کمی پیچیده‌تر است، زیرا توسط نرم‌افزار رایانه‌ای پیشرفته تولید می‌شوند که برای استفاده به سطح مهارت بالاتری نیاز دارد. عناصر پیشرفته VFX تصاویر پیچیده و بصری جذابی را خلق می‌کنند و اغلب دنیای واقعی را با چیزی خارق‌العاده برای ارائه جذاب و هیجان‌انگیز ادغام می‌کنند.

مراحل ساخت موشن گرافیک چیست؟

تا به حال، باید درک بهتری از موشن گرافیک چیست و سازندگان چگونه می‌توانند از آن برای داستان‌سرایی بصری تأثیرگذارتر در قالب‌های مختلف استفاده کنند، داشته باشید. ممکن است بخواهید، بدانید که چگونه موشن گرافیک خود را بسازید. مراحل زیر به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان، گرافیک‌های متحرک اصلی و خوبی را ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید.

مراحل ساخت موشن گرافیک
مراحل ساخت موشن گرافیک

مرحله 1: یک اسکریپت ایجاد کنید

موشن گرافیک خوب تصادفی اتفاق نمی‌افتد. آنها به دقت برنامه‌ریزی شده و طراحی شده‌اند تا حداکثر اثربخشی را تضمین کنند. بخش مهمی از این برنامه‌ریزی شامل در نظر گرفتن مخاطبان هدف است و دانستن این که دقیقا می‌خواهید چه چیزی را از ویدئوی شما دریافت کنند.

آیا سعی می‌کنید حس خاصی را در مخاطب ایجاد کنید؟ آیا می‌خواهید آنها یک فرآیند یا اطلاعات مهم را به خاطر بسپارند؟ آیا می‌خواهید به آنها کمک کنید تا یک مهارت جدید را یاد بگیرند؟ فهمیدن این موارد قبل از شروع، به شما پایه‌ای می‌دهد که در هنگام چیدن ویدئویتان باید روی آن بسازید. همچنین، به خاطر داشته باشید که گرافیک‌های متحرک یک رسانه کوتاه هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که اطلاعاتی که در آنها وجود دارد به شیوه‌ای بسیار قابل هضم ارائه می‌شود.

اگر برای شخص دیگری محتوا می‌سازید، قبل از شروع به کارهای بصری با مشتری مشورت کنید تا مطمئن شوید که از نظر مفهومی با اسکریپت هماهنگ شده‌اید. چناچنه این کار را انجام ندهید مجبور به بازگشت به داخل و اصلاح موشن گرافیک پس از مرحله طراحی می‌شوید که می‌تواند یک افکت موج‌دار ایجاد کند که ممکن است شما را ملزم به انجام ترفندها و تنظیمات اضافی کند که می‌تواند زمان‌بر باشد.

مرحله 2: استوری بورد ایده شما

موشن گرافیک یک رسانه بصری است، بنابراین کاملا منطقی است که ایجاد آنها شامل تصاویر بصری نیز باشد. استوری‌بوردها طرح‌های ساده‌ای هستند که کلیپ‌های ویدئویی شما را به‌ صورت شات گرفته شده نشان می‌دهند. آنها یک راه عالی برای درک جریان بصری کلی پروژه شما قبل از اینکه یک فریم به ویدئو بدهید، هستند. استوری بورد معمولا ایجاد همکاری بین تیم‌های طراحی و تولید را تسهیل می‌کند و هنگامی که در مورد ظاهر و نحوه انجام آن به توافق رسیدند و طرح روی کاغذ پیاده شد، آماده ورود به مرحله طراحی اصلی می‌شوند.

مرحله 3: ویدئوی خود را طراحی کنید

اکنون که چارچوب مفهومی و بصری ویدئوی خود را ایجاد کرده‌اید، زمان آن رسیده است که آن را زنده کنید. در مرحله طراحی، تصاویر بصری دقیقی را انتخاب می‌کنید که گرافیک متحرک شما را تشکیل می‌دهند، از متن گرفته تا رنگ‌ها و همچنین عناصر متحرک. این انتخاب‌های طراحی باید با توجه به لحن و هدف ویدئو و همچنین هر رنگ و سبک برند مرتبطی که شامل آن می‌شود، انجام شود.

ساخت موشن گرافیک
ساخت موشن گرافیک

مرحله 4: آن را متحرک کنید!

با وجود همه چیز، بالاخره زمان آن رسیده است که حرکت را به پروژه خود اضافه کنید. همانطور که تصمیم می‌گیرید کدام جلوه‌های گرافیکی متحرک را شامل شود، در نظر بگیرید که چگونه هر کدام به شما کمک می‌کنند داستانی را که می‌خواهید بگویید، به خوبی نشان داده شود. سبک انیمیشن باید با برند شما سازگار باشد و هر انتقال صحنه باید مکمل روایت باشد.

همچنین می‌خواهید با سرعت‌گذاری تعادل برقرار کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر اطلاعاتی که ویدئوی شما حاوی آن است، به‌قدری سریع منتقل می‌شود که هدفتان را در زمان تعیین‌شده به مخاطب منتقل می‌کند، اما نه به این سرعت که مخاطبان شما این موضوع را از دست دهند. برعکس، باید آنقدر آهسته ارائه شود که پیام شما به طور کامل جذب شود، اما نه آنقدر آهسته که مخاطب آرزو کند کاش شما قبلا به اصل مطلب می‌پرداختید.

گرافیک متحرک
گرافیک متحرک

جمع بندی

دامنه توجه مصرف‌کنندگان در سراسر جهان رو به کاهش است و برندها باید سخت بازی کنند تا مشتریان متوجه آنها شوند، اما محتوای متحرک از گرافیک این کار را برای برندها آسان‌تر می‌کند. در این مقاله موشن گرافیک و انواع مختلف آن را برای شما توضیح دادیم. آیا از چشم‌انداز موشن گرافیک هیجان‌زده هستید؟ انتخاب این ابزار بهترین تصمیمی است که می‌توانید برای برند خود بگیرید.

فرصت‌های زیادی برای شروع و استفاده از گرافیک متحرک به منظور کمک به مشتری فعلی یا مشتری جدید وجود دارد که می‌توانید از آنها برای جذب مخاطبان بیشتر بهره ببرید و از این طریق استعدادهای خود را برای پیشبرد اهدافتان استفاده کنید.

یه سر به فروشگامون بزن، اینجا میتونی کلی پکیج بفروشی یا تهیه کنی، خیلی خوبه

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دامنه hezardokan.com به فروش می‌رسد 🙂

هزاردکان، پرفکت برای سایت فروشگاهی و مارکت پلیس

دامنه khoshkhoshon.ir به فروش می‌رسد 🙂

خوش خوشون، پرفکت برای سایت تبلیغاتی، تخفیف و …

دامنه yetamas.com به فروش می‌رسد 🙂

یه‌تماس، پرفکت برای سایت های خدماتی و مشاوره و …

دامنه زیبای startu.ir به فروش می‌رسد 🙂

استارتو، پرفکت برای سایت های تکنولوژی، خبری، کسب و کار،  و …

دامنه زیبای ghandil.com به فروش می‌رسد 🙂

قندیل، پرفکت برای سایت خدماتی، گردشگری و …

جدیدترین مقالات آریانگاران

اینجا برای تبلیغات شما است

شماره هماهنگی: 09360589298

فهرست